Nasveti za starše

Dobre prehranske navade pri otrocih: kako jih uvesti?

Da je zdravo prehranjevanje ključ do našega zdravja in dobrega počutja, ni več skrivnost. Je pa vsekakor velik izziv za starše, kako ga vpeljati v otrokov jedilnik. Zelo rado se zgodi, da otrok ne mara zelenjave, jo potiska od sebe ali pa se z njo na krožniku igra, namesto da bi jo pojedel.

Kako torej otroka navaditi na zdravo prehranjevanje in to storiti na način, ki bo zanj sprejemljiv? Vsekakor ne gre tega vsiljevati in pogojevati s tem, da se ne bo smel igrati s prijatelji, dokler ne bo pojedel. Odpor do zdrave hrane se bo v njem kopičil in če ne prej, bo takšno prehranjevanje opustil kasneje.

Otrok se zgleduje po starših

Težko je pričakovati, da bo majhen otrok jedel zdravo hrano, užival v sveži zelenjavi in sadju, če tega ne bo prej videl pri svojih največjih vzornikih, starših. Zato je prva naloga vsakega starša, da tudi sam uživa v zdravem prehranjevanju, ki ga bo mnogo lažje prenesel tudi na otroka.

Prehranjevanje otrok in staršev
Če se starši prehranjujejo zdravo, bodo navado prenesli na otroka.

O hrani je potrebno govoriti spoštljivo, nikakor pa manjši otroci še ne potrebujejo kompliciranih razlag o vitaminih in mineralih. Raje otroku povejte, da je določena vrsta hrane dobra za njegove oči, lase, in srček ter da bo imel več energije za igranje, če bo jedel takšno hrano.

Jejte skupaj

Če boste otroku pripravili zelenjavno kašico ali drug zdrav obrok in ga posadili samega za mizo, se utegne pripetiti, da bo hrana končala povsod drugod, le v ustih ne. Najbolje je, če se k mizi usedete kot družina in z otrokom delite enako hrano.

Seveda je pri manjših otrocih to še malce težje, a vendarle vsaj deloma izvedljivo. Če bo videl, da sami rade volje pokušate hrano z njegovega krožnika in jo hvalite, se je bo raje lotil tudi sam. Ugotovite, katero kombinacijo živil ima vaš otrok najraje in ga ne silite z živili, ki jih odločno zavrača. Nadomestite ta vir hranil raje z drugim živilom.

Navajajte otroka od malih nog

Zelo pomembno je, da so starši zavzeti za zdravo prehranjevanje že od samega začetka. Seveda pridejo trenutki, ko otrok nečesa noče jesti, pride do trme in joka, a takrat se ni dobro vdati in ponuditi nekaj, kar ima raje, čeprav ni najbolj zdravo.

Takšno vedenje se zapiše v vzorec prehranjevanja, ki otroku sledi skozi celo življenje. Seveda mu lahko tu in tam privoščite tudi kakšen posladek, vendarle pa je potrebno paziti na količine sladkorja in maščob, ki jih otrok vnese vase. Znano je, da so v veliki večini primerov debelosti pri otroku žal zamočili starši.

Spremenite svoje prehranjevalne navade

Če se zavedate, da sami nimate najbolj zdravega sloga prehranjevanja, bo čas, da ga spremenite. Dokler boste kupovali hrano, ki je morda preveč mastna, predelana ali slana, bo vedno nekako prišla tudi do ust vašega otroka. Na ta način ga boste zelo težko usmerili k zdravemu načinu prehranjevanja.

Ne uživajte hitre hrane pred otrokom, vsekakor pa ga nanjo ne navajajte. Ko se enkrat sreča s temi okusi in mu postanejo všeč, ga boste težko odvadili. Prav zato naj takšna nezdrava hrana ne bo ne tolažba in ne vaša hitra rešitev, kadar ste v stiski s časom.

Triki in nasveti

Vaš otrok potrebuje veliko sveže zelenjave in sadja, kjer ga čakajo pomembni vitamini in minerali za njegovo rast in razvoj. Zavijte v gozd, pokažite mu, kje rastejo slastni gozdni sadeži, in se skupaj posladkajte. Utrgajte kakšno jabolko, hruško ali drugo sadje z drevesa.

Obenem se bo otrok gibal na svežem zraku in si privoščil okusen in zdrav grižljaj. Če otrok ne mara solate, kar se precej pogosto dogaja, mu zelenolistno zelenjavo ponudite na drugačen način. Na primer v smutiju, pri pripravi katerega lahko tudi sodeluje.

Pobalinko

Spletni portal Pobalinko.si je namenjen predvsem staršem majhnih otrok, saj boste na portalu našli veliko koristnih nasvetov, ki vam bodo koristili pri vzgoji in učenju svojih malčkov in malčic. Prepričani smo, da boste izvedeli marsikaj novega in zanimivega. Najlepša hvala za obisk in lep dan še naprej!

Drugi berejo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Back to top button